ANUNȚ 2932 din 11.03.2025

privind demararea procedurii de desemnare a consilierului de etică în cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Dolj

 

          Direcţia de Sănătate Publică Dolj organizează începând cu dată de 17.03.2025, în conformitate cu procedura emisă în baza prevederilor HG nr. 931/2021 şi aprobată prin dispoziţia directorului executiv nr. 8/11.02.2025, sesiune de selecţie a funcţionarului public în cadrul D.S.P Dolj care va fi desemnat în calitate de consilier de etică.

Consilierul de etică este desemnat pe o perioadă de 3 ani, prin act administrativ al directorului executiv al D.S.P. Dolj şi are drept scop respectarea, monitorizarea şi prevenirea încălcării principiilor şi normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul instituţiei.

Pentru înscriere, funcţionarii publici care manifestă opţiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică vor depune un dosar de candidatură, astfel:

- Perioada de depunere a dosarelor : 7 zile de la data publicării anunţului privind demararea procedurii de selecţie, respectiv : 17.03.2025-25.03.2025

- Locul depunerii dosarelor: Registratura D.S.P. Dolj situată în sediul din Craiova, str. Tabaci, nr. 1

Dosarul de candidatură va conţine următoarele documente:

a) Scrisoare de intenţie, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:

- motivaţia funcţionarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică,

 - asumarea faptului că prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin consilierului de etică,

- argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;

b) copie a actului administrativ de numire a funcţionarului public în funcţia publică deţinută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice;

c) copie a diplomei de licenţă certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al D.S.P. Dolj;

d) declaraţia de integritate.

Formatul standard al declaraţie de integritate este prevăzut în anexa la prezentul anunţ.

Condiţiile pe care trebuie să la îndeplinească, în mod cumulativ, funcţionarul public pentru a depune dosarul de candidatură pentru dobândirea calităţii de consilier de etică, sunt:

a) este funcţionar public definitiv;

b) ocupă o funcţie publică din clasa I;

c) are, de regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei specifice;

d) prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile prezentului cod;

e) are o probitate morală recunoscută;

f) nu i s-a aplicat o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în condiţiile legii;

g) faţă de persoana sa nu este în curs de desfăşurare cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile legii;

h) faţă de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei;

i) nu se află într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii;

j) nu se află în nici una dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute la art. 453 din Codul Administrativ, respectiv:

1. este soţ, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu conducătorul autorităţii sau instituţiei publice sau cu înlocuitorul de drept al acestuia;

2. are relaţii patrimoniale sau de afaceri cu oricare dintre persoanele prevăzute la punctul 1;

3. este membru sau secretar în comisia de disciplină constituită în cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

Verificarea şi selectarea dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a dosarelor.

Rezultatul verificării se comunica directorului executiv al D.S.P. Dolj, în termen de 2 zile.

În funcţie de numărul funcţionarilor publici care au depus dosarele de candidatură şi au fost selectaţi, procedura continuă astfel:

În situaţia în care există mai mulţi funcţionari publici care au fost selectaţi în termen de 20 zile de la publicarea anunţului privind demararea procedurii de selecţie, la sediul instituţiei se organizează interviul de evaluare a abilităţilor de comunicare precum şi a cunoştinţelor teoretice ale funcţionarilor publici selectaţi, cu privire la normele şi standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a2-a din Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Data şi ora interviului se comunică candidaţilor selectaţi, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de selecţie a dosarelor.

Rezultatul interviului se afişează la sediul instituţiei din strada Tabaci nr. 1 cu menţiunea admis” sau respins” în cel mult 24 ore de la finalizarea interviului. Sunt declaraţi admişi la interviu candidaţii care au obţinut punctajul minim 70 puncte.

Directorul executiv al instituţiei îl desemnează consilier de etică pe funcţionarul public care a depus dosar de candidatură, îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 452 alin(6) OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare şi a fost declarat admis” la interviu.

În situaţia în care nici un funcţionar public nu a depus dosar de candidatură în condiţiile prevăzute la alin. A, din lista întocmită de serviciul RUNOS din cadrul instituţiei, cu funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, directorul executiv al D.S.P. Dolj solicită funcţionarului public sau, după caz, funcţionarilor publici care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile de mai jos, să îi comunice în termen de două zile lucrătoare dacă prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care ii revin consilierului de etica în conformitate cu prevederile Codului Administrativ.

Condiţii :

-         este funcţionar public definitiv;

-         ocupă o funcţie publică din clasa I;

-         are, de regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei specifice;

-         prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile prezentului cod;

-         are o probitate morală recunoscută;

-         nu i s-a aplicat o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în condiţiile legii;

-         faţă de persoana sa nu este în curs de desfăşurare cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile legii;

-         faţă de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei;

-         nu se află într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii;

-         nu se află în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute la art. 453 din Codul Administrativ, respectiv:

1.     este soţ, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu conducătorul autorităţii sau instituţiei publice sau cu înlocuitorul de drept al acestuia;

2.     are relaţii patrimoniale sau de afaceri cu oricare dintre persoanele prevăzute la punctul 1;

3.     este membru sau secretar în comisia de disciplină constituită în cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

Rezultatul verificării îndeplinirii de către funcţionarii publici care au depus dosare de candidatură a condiţiilor pentru dobândirea calităţii de consilier de etică se comunică directorului executiv al instituţiei, în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarului de candidatură.

Procedura privind organizarea interviului şi desemnarea consilierului de etică precizată mai sus, se aplica în mod corespunzător.

În situaţia în care, la expirarea perioadei de depunere a dosarelor de candidatură în condiţiile prevăzute la lit. B), nici un funcţionar public nu depune dosarul de candidatură, directorul executiv al instituţiei solicită unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile de mai jos, să completeze declaraţia de integritate prevăzută în Anexa 2 la prezentul anunţ:

-         este funcţionar public definitiv;

-         ocupă o funcţie publică din clasa I;

-         are, de regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei specifice.

Declaraţia de integritate se completează de funcţionarul public şi se prezintă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data solicitării acesteia.

În situaţia în care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile prevăzute pentru dobândirea calităţii de consilier de etică, directorul autorităţii sau instituţiei publice îl desemnează consilier de etică prin act administrativ, pe o perioada de 3 ani.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ec. Viorel Dorin Micu

 

 

ANUNȚ -  2123/20.02.2025

Direcţia de Sănătate Publică Dolj solicită oferte pentru furnizare de servicii de plată pentru încasarea de sume pentru care prevederile legale în vigoare reglementează achitarea prin intermediul terminalului POS instalat la. Direcţia de Sănătate Publică Dolj.

Persoana de contact Ec. Daniela Ninoiu, tel. 0727705515.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ec. Viorel Dorin MICU