privind
demararea procedurii de desemnare a consilierului de etică în cadrul Direcţiei
de Sănătate Publică Dolj
Direcţia
de Sănătate Publică Dolj organizează începând cu dată
de 17.03.2025, în conformitate cu procedura emisă în baza prevederilor HG
nr. 931/2021 şi aprobată prin dispoziţia directorului executiv
nr. 8/11.02.2025, sesiune de selecţie a funcţionarului public în
cadrul D.S.P Dolj care va fi desemnat în calitate de consilier de etică.
Consilierul de
etică este desemnat pe o perioadă de 3 ani, prin act administrativ al
directorului executiv al D.S.P. Dolj şi are drept scop respectarea,
monitorizarea şi prevenirea încălcării principiilor şi
normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul instituţiei.
Pentru înscriere,
funcţionarii publici care manifestă opţiunea de a dobândi
calitatea de consilier de etică vor depune un dosar de candidatură,
astfel:
- Perioada de depunere a dosarelor : 7
zile de la data publicării anunţului privind demararea procedurii de selecţie, respectiv : 17.03.2025-25.03.2025
- Locul depunerii dosarelor:
Registratura D.S.P. Dolj situată în sediul din Craiova, str. Tabaci, nr. 1
Dosarul de
candidatură va conţine următoarele documente:
a) Scrisoare de
intenţie, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:
- motivaţia
funcţionarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de
etică,
- asumarea faptului că prezintă
deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce
revin consilierului de etică,
- argumentele
care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;
b) copie a
actului administrativ de numire a funcţionarului public în funcţia
publică deţinută, certificată pentru conformitate cu
originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse
umane al autorităţii sau instituţiei publice;
c) copie a
diplomei de licenţă certificată pentru conformitate cu
originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse
umane al D.S.P. Dolj;
d) declaraţia
de integritate.
Formatul
standard al declaraţie de integritate este prevăzut în anexa la
prezentul anunţ.
Condiţiile
pe care trebuie să la îndeplinească, în mod cumulativ, funcţionarul
public pentru a depune dosarul de candidatură pentru dobândirea calităţii
de consilier de etică, sunt:
a) este
funcţionar public definitiv;
b) ocupă o
funcţie publică din clasa I;
c) are, de
regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel
cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei
specifice;
d) prezintă
deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care
îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile prezentului
cod;
e) are o
probitate morală recunoscută;
f) nu i s-a
aplicat o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în
condiţiile legii;
g)
faţă de persoana sa nu este în curs de desfăşurare
cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în
condiţiile legii;
h)
faţă de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi
penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra
securităţii naţionale, contra autorităţii,
infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori
contra înfăptuirii justiţiei;
i) nu se
află într-o procedură de evaluare desfăşurată de
autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în
exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi
prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii;
j) nu se
află în nici una dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea
de consilier de etică prevăzute la art. 453 din Codul Administrativ,
respectiv:
1. este
soţ, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu
conducătorul autorităţii sau instituţiei publice sau cu
înlocuitorul de drept al acestuia;
2. are
relaţii patrimoniale sau de afaceri cu oricare dintre persoanele
prevăzute la punctul 1;
3. este membru
sau secretar în comisia de disciplină constituită în cadrul
autorităţii sau instituţiei publice.
Verificarea şi
selectarea dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici se
face în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de
depunere a dosarelor.
Rezultatul
verificării se comunica directorului executiv al D.S.P. Dolj, în termen de
2 zile.
În funcţie
de numărul funcţionarilor publici care au depus dosarele de
candidatură şi au fost selectaţi, procedura continuă
astfel:
În situaţia în care există mai mulţi funcţionari publici care au fost selectaţi în termen de 20 zile de la publicarea anunţului privind demararea procedurii de selecţie, la sediul instituţiei se organizează interviul de evaluare a abilităţilor de comunicare precum şi a cunoştinţelor teoretice ale funcţionarilor publici selectaţi, cu privire la normele şi standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a2-a din Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Data şi ora interviului se comunică candidaţilor selectaţi, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de selecţie a dosarelor.
Rezultatul interviului se afişează la sediul instituţiei din strada Tabaci nr. 1 cu menţiunea „admis” sau „respins” în cel mult 24 ore de la finalizarea interviului. Sunt declaraţi admişi la interviu candidaţii care au obţinut punctajul minim 70 puncte.
Directorul executiv al instituţiei îl desemnează consilier de etică pe funcţionarul public care a depus dosar de candidatură, îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 452 alin(6) OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare şi a fost declarat „admis” la interviu.
În situaţia în care nici un funcţionar public nu a depus dosar de candidatură în condiţiile prevăzute la alin. A, din lista întocmită de serviciul RUNOS din cadrul instituţiei, cu funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, directorul executiv al D.S.P. Dolj solicită funcţionarului public sau, după caz, funcţionarilor publici care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile de mai jos, să îi comunice în termen de două zile lucrătoare dacă prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care ii revin consilierului de etica în conformitate cu prevederile
Codului Administrativ.
Condiţii :
-
este
funcţionar public definitiv;
-
ocupă o
funcţie publică din clasa I;
-
are, de
regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel
cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei
specifice;
-
prezintă
deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care
îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile prezentului
cod;
-
are o probitate
morală recunoscută;
-
nu i s-a aplicat o
sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în
condiţiile legii;
-
faţă de
persoana sa nu este în curs de desfăşurare cercetarea
administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile
legii;
-
faţă de
persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru
săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii
naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie
sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii
justiţiei;
-
nu se află
într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea
responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea
demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea
corupţiei instituţionale, în condiţiile legii;
-
nu se află în
niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier
de etică prevăzute la art. 453 din Codul Administrativ, respectiv:
1.
este soţ,
rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu conducătorul
autorităţii sau instituţiei publice sau cu înlocuitorul de drept
al acestuia;
2.
are relaţii
patrimoniale sau de afaceri cu oricare dintre persoanele prevăzute la punctul
1;
3.
este membru sau
secretar în comisia de disciplină constituită în cadrul autorităţii
sau instituţiei publice.
Rezultatul
verificării îndeplinirii de către funcţionarii publici care au depus dosare de candidatură a condiţiilor pentru dobândirea calităţii de consilier de etică se comunică
directorului executiv al instituţiei, în termen de două zile lucrătoare de
la data expirării termenului de depunere a dosarului de candidatură.
Procedura privind
organizarea interviului şi desemnarea consilierului de etică
precizată mai sus, se aplica în mod corespunzător.
În situaţia în care, la expirarea perioadei de depunere a dosarelor
de candidatură în condiţiile prevăzute la lit. B), nici un funcţionar public nu depune dosarul de candidatură,
directorul executiv al instituţiei solicită unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile de mai jos, să completeze declaraţia de integritate prevăzută în Anexa 2 la prezentul anunţ:
-
este
funcţionar public definitiv;
-
ocupă o
funcţie publică din clasa I;
-
are, de
regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel
cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei
specifice.
Declaraţia de integritate se completează de funcţionarul public şi se prezintă
conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în
termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data solicitării acesteia.
În situaţia
în care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile
prevăzute pentru dobândirea calităţii de consilier de etică,
directorul autorităţii sau instituţiei publice îl
desemnează consilier de etică prin act administrativ, pe o perioada
de 3 ani.
DIRECTOR EXECUTIV,
Ec. Viorel Dorin
Micu
ANUNȚ - 2123/20.02.2025
Persoana de
contact Ec. Daniela Ninoiu, tel. 0727705515.
DIRECTOR
EXECUTIV,
Ec. Viorel Dorin
MICU