ANUNȚ - 02.09.2020
ANUNȚ -
14.09.2020
Precizări privind începerea
noului an școlar - în atenția medicilor de familie, părinților
și cadrelor didactice - Adresa DGAMMUPSP 1329 din
10.09.2020
ANUNȚ -
10.09.2020
Adresa MS 1329/08.09.2020 – în atenția
medicilor de familie - documentele medicale necesare la înscrierea/frecventarea/terminarea
unui ciclu de învățământ
Adeverința
medicală pentru înscrierea în colectivitate
Aviz epidemiologic pentru
(re)intrare în colectivitate / Fișa de vaccinări
ANUNŢ –
12.09.2019
Adresa MS-DPMDM nr. DOA37 din 03.09.2019
serializare medicamente
ANUNŢ –
07.06.2019
Protocol profilaxie post muşcătură de căpuşă
ANUNŢ –
18.09.2017
AUTORIZAŢIA
SANITARĂ DE FUNCŢIONARE
Având în vedere succesiunea actelor normative în
timp, privind autorizarea obiectivelor de asistenţă medicală,
vă rugăm, în raport cu acestea, să intraţi în legalitate
conform legislaţiei sanitare în vigoare.
Modificarea, de către autorităţile
locale, a numelui străzii sau a numărului imobilului implică
schimbarea formularului de autorizaţie sanitară de funcţionare.
DIRECŢIA DE
SĂNĂTATE PUBLICĂ DOLJ
ANUNŢ – 21.11.2016
CĂTRE,
Toţi furnizorii de servicii
medicale care furnizează
servicii medicale de radiologie de
diagnostic,
radiologie intervenţională,
medicină nucleară şi
radioterapie, din sistemul public şi
privat
ANUNŢ – 04.03.2016
CĂTRE,
Toţi furnizorii de servicii
medicale care derulează programe naţionale de sănătate
Vă
informăm că a fost aprobat Ordinul Ministrului
Sănătăţii nr. 219 / 2016 privind modificarea şi
completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de
sănătate publică pentru anii 2015 şi 2016, aprobate prin
Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. 386 / 2015, care va intra
în vigoare la publicarea acestuia, în cel mai scurt timp, în Monitorul Oficial
al României.
Pentru amănunte, vă
rugăm să accesaţi următoarele LINK-uri :
OMS
nr. 219 din 2016 pentru modificarea OMS nr. 380 din 2015
Adresa către toate Direcţiile de
Sănătate Publică Judeţene
DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ DOLJ
DEPARTAMENTUL DE SUPRAVEGHERE
ÎN SĂNĂTATE PUBLICĂ
Nr. 8596 / 02.10.2015
PROTOCOL
În urma emiterii Ordinului MS nr.
1002/2015 ca o completare a Ordinelor MS nr. 5298 /1668 /2011 privind
examinarea stării de sănătate a preşcolarilor şi
elevilor din unităţile de învăţământ de stat şi
particulare autorizate, acreditate, privind acordarea asistenţei medicale
gratuite şi pentru promovarea unui stil de viaţă
sănătos şi a ordinului MS si
MEC nr. 204/520 din 25 aprilie 2007 pentru aprobarea Metodologiei privind
eliberarea scutirilor medicale de la orele de educatie fizica si sport pentru
elevi si studenti si a Baremului medical cuprinzand afectiunile pentru care se
acorda scutirile medicale de la orele de educatie fizica si sport completată cu Metodologiea din 6 martie 2012 privind organizarea si desfasurarea
activitatilor de educatie fizica si sport in invatamantul preuniversitar, a avut loc o întălnire între reprezentanţii
Societăţii Medicilor din Colectivitatile de Copii si Tineri - filiala
Dolj, cei ai Societaţii Naţionale de Medicină Generală
(S.N.M.G.- filiala Dolj) şi cu reprezentanţi ai Direcţiei de
Sănătate Publică Dolj.
Având în vedere
particularităţile judeţului Dolj în ceea ce priveşte
acoperirea asistenţei medicale de colectivitate pentru toate
unităţile de învăţământ din mediul urban prin
cabinetele medicale şcolare s-a stabilit următorul circuit al
documentelor medicale emise între medicul de familie care supravegheaza copii
în afara unităţii de învăţămât şi medicul
şcolar care asigura asistenţa medicală gratuită în timpul
şcolarizării copiilor:
1.Adeverinţa
medicală pentru înscrierea în colectivitate (anexa 1 din Ordinul MS
1002/2015) se emite:
- în mediul urban
de către medicul de familie la înscrierea copilului pentru prima dată
într-o formă de învăţământ (ex. intrare în
grădiniţă, grupa 0, sau cazurile particulare ca
şcolarizarea la domiciliu, mutarea din altă localitate/judeţ/ţară).
- Pentru restul copiilor care schimba ciclul de
învăţământ (unitatea de învăţământ)
completarea acestei adeverinţe se face de către medicul şcolar
al unităţii care a supravegheat copilul către medicul
şcolar de la noua unitate de învăţământ.
- în mediul rural se emite de către
medicul de familie al copilului către medicul de familie care
supraveghează colectivitatea la intrarea în colectivitate şi la
mutarea către altă unitate de învăţământ din afara
localităţii.
2. Avizul
epidemiologic pentru preşcolari la reintrarea în colectivitate după o absenţă mai mare
de 3 zile se eliberează de către medicul de familie.
3. Avizul
epidemiologic pentru elevi se emite de către mediul de familie la
întoarcerea din vacanţa şcolară împreună cu precizarea pe
acelaşi formular a evidenţei bolilor cronice, acute infecto
contagioase sau parazitare. Acest act medical va servi şi la
eliberarea adeverinţei pentru orele de educaţie fizică de
către cabinetul medical şcolar prin efectuarea probelor de efort. La
începutul fiecărui an şcolar medicul de familie va informa pe verso
cabinetul medical şcolar asupra vaccinărilor efectuate la cabinetul
medicului de familie în anul anterior.
4. În cazul
elevilor, absenţa din motive medicale va fi semnalată medicului
şcolar de către medicul de familie prin adeverinţa medicală în care este specificat motivul
şi perioada absentării, în baza căreia medicul şcolar va
elibera adeverinţa pentru motivarea absenţelor.
Societatea Medicilor Direcţia de Sănătate Publică Societatea Naţională
din Colectivitatile
de Copii si Tineri Dolj Medicină Generală
filiala Dolj Dr. Ludmila Prunariu filiala Dolj
Dr. Cătălina Voinea
Dr. Carmen Adriana Dogaru
ANUNŢ – 07.08.2013
ANUNŢ – 28.01.2013
În atenţia Cabinetelor medicale care elibereaza
Adeverinţe Medicale
Având în vedere adresa Ministerului
Sănătăţii nr.66140/20.12.2012 pe care o prezentăm mai
jos, Direcţia de Sănătate Publică Dolj face
următoarele precizari:
1. În cazul examinărilor
medicale efectuate angajaţilor (prin structurile teritoriale de Medicina
Muncii), rezultatele vor fi comunicate angajatorilor numai în termeni de
aptitudine şi inaptitudine, exceptând cazurile prevăzute de lege,
respectiv declararea accidentelor de muncă, bolilor profesionale şi a
bolilor cu risc de transmitere în colectivitate.
2. În cazul examinărilor
medicale efectuate copiilor şi tinerilor (prin structurile teritoriale de
Medicină Şcolară), adeverinţele medicale pentru grupul
expus mai sus se vor elibera cu
diagnostic codificat (cod de boală).
3. În cazul examinărilor
medicale efectuate pacienţilor prin structurile teritoriale de
Medicină de Familie, adeverinţele medicale de boli cronice, la fel cu
cod de boală se vor elibera (când este cazul) spre personalul medical
omolog al instituţiilor non-medicale.
Purtător de cuvânt
Dr. Popescu Ştefan
ANUNŢ – 22.12.2011
Investeşte în oameni !
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
2013
Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii
lucrătorilor şi întreprinderilor”
Domeniul major de intervenţie 3.2 „Formare şi sprijin pentru
întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii”
POSDRU/63/3.2/S/20596
„Instruire şi prevenţie pentru o viaţă
sănătoasă”
Anunţ recrutare 132 medici
specialişti instructori şi 7200 medici specialişti
participanţi
Minsterul Sănătății
derulează proiectul POSDRU/63/3.2/S/20596
Instruire şi prevenţie pentru o viaţă
sănătoasă, împreună cu partenerii:
· Institutul Naţional
de Sănătate Publică;
· Colegiul Medicilor din
România;
· Universitatea de
Medicină şi Farmacie „Carol Davila” Bucureşti;
· Institutul Oncologic
„Prof Dr I Chiricuţă” Cluj-Napoca;
· Centro
di Riferimento Oncologico (C.R.O.) di Aviano (Institutul de Cancer Aviano -
Italia)
Obiectivul general al
proiectului este creşterea gradului de formare a profesioniştilor din
sistemul sanitar pentru a răspunde noilor priorităţi ale
politicilor şi programelor de sănătate, urmârind creşterea
gradului de adaptabilitate şi formare a lor, prin dobândirea de
cunoştinţe necesare pentru asigurarea implementării unor
programe de screening eficient pentru cancerul de col uterin, colon şi
sân.
Grupul ţintă al
proiectului este format din 7.332 medici instruiţi pentru implementarea
unor programe de screening eficient pentru cancerul de col uterin, colon
şi sân.
Grupul ţintă va fi instruit în cadrul activităţii nr. 5
“Instruirea şi formarea medicilor implicaţi în derularea Programelor
de Screening”, astfel:
- partenerii
Ministerului Sănătăţii în cadrul proiectului, Universitatea
de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” Bucureşti şi
Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuţă” Cluj-Napoca, vor
instrui 132 medici specialişti (84 medici
specialiști Medicină de Familie
şi 48 medici specialişti, specialităţile-
Anatomie Patologică 4, Medicină de Laborator 8, Sănătate
Publică/Epidemiologie 2, Radiologie-Imagistică Medicală
şi Medicină Nucleară 10,
Obstetrică Ginecologie 16 şi Gastroenterologie 8);
- cei 132 de medici
specialişti instruiţi, devin instructori pentru 7.200 medici: 6.000
medici specialitate Medicină de Familie
şi 1.200 medici specialişti - 80 Anatomie
Patologică, 220 Medicină de Laborator, 40 Sănătate
Publică/Epidemiologie, 260 Radiologie-Imagistică Medicală
şi Medicină Nucleară, 400 Obstetrică Ginecologie şi
200 Gastroenterologie;
În cadrul proiectului se
selectează 132 medici specialişti (84 medici specialişti Medicină de Familie şi 48 medici specialişti,
specialităţile- Anatomie Patologică 4, Medicină de Laborator 8, Sănătate
Publică/Epidemiologie 2, Radiologie-Imagistică
Medicală şi Medicină Nucleară 10,
Obstetrică Ginecologie 16 şi Gastroenterologie 8), care au următoarele responsabilităţi:
· asigură instruirea grupelor de
participanţi în judeţele/regiunile alocate;
· sprijină activităţile proiectului în
judeţul/regiunea în care instruieşte;
· asigură monitorizarea proiectului la nivel
judeţean şi regional;
· furnizează rapoarte lunare asupra
activităţii sale.
Cei 48 de instructori medici specialişti vor avea
disponibilitate de deplasare, în cele 8 regiuni de dezvoltare a României.
Cei 84 de instructori medici specialişti
Medicină de familie vor avea disponibilitate de deplasare, în unul din
cele 42 judeţe.
Sesiunile aferente fiecărui judeţ în parte sunt
estimative, numărul final al acestora stabilindu-se în funcţie de
numărul de medici ce vor dori participarea la instruire.
Numărul de medici specialişti ce aparţin
unei regiuni sau unui judeţ este estimativ, acesta stabilindu-se în
funcţie de candidaturile depuse.
Criteriile de selecţie pentru 132 medici
specialişti instructori, aşa cum au fost elaborate de Colegiul Medicilor din
România, partener în proiect;
- Studii
universitare - Facultatea de Medicină;
-
Să fie
medici specialişti şi/sau primari în domeniile
specialităţilor medicale identificate;
- Să aibă
competenţele profesionale specifice, certificate în conformitate cu
reglementările în vigoare, care să acrediteze implicit dreptul de
liberă practică pentru respectiva calificare;
- Să fie cadru
didactic sau formator acreditat în domeniul corespondent celui în care
urmează să facă instruirea;
-
Să fie
disponibil de a fi instruit şi de a fi instructor;
- Să aibă în dotare (sau
să aibă acces la) aparatura necesară pentru derularea
programelor de formare, corespunzător fiecarui tip de screenig;
- Performanţa
profesională; abilităţile în managementul formabililor; spiritul
de inovaţie; spiritul de echipă; abilităţile de comunicare;
abilităţile de formare în relaţia medic-pacient reprezintă
un plus în situaţia în care pot fi demonstrate.
Graficul de timp
pentru instructori:
Acţiune |
Perioadă
estimativă |
Termen limită
de depunere candidaturi |
31/01/2012, ora 16:00 |
Încheierea
contractelor pentru instructori |
Până
15/02/2012 |
Realizarea
instruirii instructorilor |
Din 01/03/2012
până 31/03/2012 |
Realizarea
instruirii de către instructori |
Din 01/04/2012
până 30/06/2012 |
În cadrul
proiectului se selectează şi 7200 medici specialişti
Ř 6000 medici
specialişti Medicină de Familie
şi
Ř 1.200 medici specialişti - 80 Anatomie Patologică, 220 Medicină de Laborator,
40 Sănătate Publică/Epidemiologie, 260 Radiologie-Imagistică
Medicală şi Medicină Nucleară, 400 Obstetrică
Ginecologie şi 200 Gastroenterologie.
Criteriile de selecţie pentru 7200 medici
specialişti – participanţi, aşa cum au fost elaborate de Colegiul Medicilor din
România, partener în proiect;
- Disponibilitatea fiecarui participant;
- Propunerea sau numirea din partea
conducătorului unității unde lucrează medicul specialist.
Criterii specifice în
funcţie de tipul de screening pentru 1200 medici specialişti - 80 Anatomie Patologică, 220 Medicină de Laborator,
40 Sănătate Publică/Epidemiologie, 260 Radiologie-Imagistică
Medicală şi Medicină Nucleară, 400 Obstetrică
Ginecologie şi 200 Gastroenterologie.
- Competenţa necesară
efectuării tehnicilor cerute de fiecare tip de screening (specialitate,
atestate de studii complementare, experienţa în portofoliu profesional
individual).
Pentru cancerul de col:
- medici specialişti sau primari
Obstetrică Ginecologie;
- medici specialişti sau primari Anatomie Patologică şi
Medicină de Laborator.
Pentru cancerul de sân:
- medici specialişti sau primari Radiologie Imagistică
Medicală, cu atestat Senologie;
Pentru cancerul colo-rectal:
- medici specialişti sau primari Gastroenterologie
cu atestat de studii complementare în Endoscopie Digestiva Diagnostica (EDD ) şi/sau terapeutica;
- me - medici
specialişti Anatomie Patologică
Numărul de medici specialişti ce
aparţin unei regiuni sau unui judeţ este estimativ, acesta
stabilindu-se în funcţie de candidaturile depuse.
Graficul de timp
pentru participanţi:
Acţiune |
Perioadă
estimativă |
Termen limită
de depunere candidaturi |
31/01/2012, ora 16:00 |
Realizarea
instruirii de către instructori |
Din 01/04/2012
până 30/06/2012 |
Anexa 1
Numărul
estimativ de instructori şi participanţi pentru specialitatea
Medicină de Familie pentru fiecare judeţ
|
|
|
Judeţul |
Instructori Medicină de Familie
/Observaţii |
Participanţi |
Alba |
2 |
130 |
Arad |
2 |
150 |
Argeş |
2 |
210 |
Bacău |
2 |
180 |
Bihor |
2 |
320 |
Bistriţa Năsăud |
2 |
85 |
Botoşani |
0, au fost comasate cu
cele din judetul Suceava |
100 |
Brăila |
2 |
85 |
Braşov |
2 |
190 |
Buzău |
2 |
120 |
Călăraşi |
2 |
70 |
Caraş
Severin |
2, au fost comasate cu
cele din județul Hunedoara |
100 |
Cluj |
2 |
230 |
Constanţa |
2 |
240 |
Covasna |
2 |
65 |
Dâmboviţa |
2 |
140 |
Dolj |
4 , au fost comasate cu
cele din judeţul Olt |
250 |
Galaţi |
2 |
75 |
Giurgiu |
2 |
75 |
Gorj |
2 |
130 |
Harghita |
2 |
75 |
Hunedoara |
0, au fost comasate cu
cele din judetul Caraş Severin |
150 |
Ialomiţa |
2 |
70 |
Iaşi |
2 |
250 |
Ilfov |
2 |
80 |
Maramureş |
2 |
110 |
Mehedinţi |
2 |
150 |
Mureş |
2 |
200 |
Neamţ |
2 |
170 |
Olt |
0, au fost comasate cu
cele din judeţul Dolj |
150 |
Prahova |
2 |
270 |
Sălaj |
2 0, se folosesc
instructori din Sălaj/ sau invers |
80 |
Satu- Mare |
110 |
|
Sibiu |
2 |
140 |
Suceava |
2 |
175 |
Teleorman |
2 |
110 |
Timiş |
2 |
300 |
Tulcea |
0, se folosesc
instructori din Vrancea/ sau invers |
55 |
Vaslui |
2 |
100 |
Vâlcea |
2 |
190 |
Vrancea |
2 |
35 |
M. Bucureşti |
10 |
500 |
Total |
84 |
6000 |
Anexa 2
Numărul
estimativ de instructori şi participanţi pentru
specialităţile implicate în screening – Anatomie Patologică,
Gastroenterologie, Medicină de Laborator, Obstetrică Ginecologie,
Radiologie-Imagistică Medicală şi Sănătate Publică
Specialitate |
Instructori |
Participanţi |
Sănătate Publică |
2 |
40 |
Anatomie
Patologică |
4 |
80 |
Medicină de
Laborator |
8 |
220 |
Radiologie-Imagistică
Medicală |
10 |
260 |
Obstetrică
Ginecologie |
16 |
400 |
Gastroenterologie |
8 |
200 |
Total
|
48 |
1200 |
Anexa 3 – Repartiţia medicilor pe regiuni
şi pe specialităţi: Anatomie
Patologică, Gastroenterologie, Medicină de Laborator, Obstetrică
Ginecologie, Radiologie-Imagistică Medicală şi Sănătate
Publică
|
Obstetrică
- Ginecologie
|
Gastroenterologie |
Radiologie -
Imagistică medicală |
Medicină de laborator |
Anatomie Patologica |
Sănătate Publică |
1.Regiunea Nord-Est |
54 |
30 |
34 |
22 |
11 |
5 |
2.
Regiunea Sud-Est Vrancea,
Galaţi,
Brăila,
Tulcea,
Buzău,
Constanţa |
32 |
8 |
21 |
13 |
7 |
1 |
3.Regiunea Sud Prahova,
Dâmboviţa, Argeş, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu,
Teleorman |
26 |
9 |
17 |
14 |
7 |
3 |
4. Regiunea Sud – Vest |
34 |
6 |
20 |
24 |
7 |
3 |
5. Regiunea Vest Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş. |
48 |
14 |
22 |
37 |
10 |
5 |
6.Regiunea Nord-
Vest |
46 |
41 |
40 |
29 |
11 |
8 |
7.Regiunea Centru |
40 |
16 |
29 |
27 |
9 |
5 |
8.Regiunea Bucureşti-Ilfov |
122 |
76 |
81 |
55 |
19 |
11 |
Total = 1209 |
402 |
200 |
264 |
221 |
81 |
41 |
Anexa. 4
Formular de înscriere pentru Sesiunea de Formare în domeniul Screeningului
pentru Cancerul de Col Uterin, Colo-rectal şi Sân
Denumire proiect: ”Instruire
şi prevenţie pentru o viaţă sănătoasă”.
Beneficiar: Ministerul
Sănătăţii
Parteneri:
·
Institutul
Naţional de Sănătate Publică;
·
Colegiul
Medicilor din România;
·
Universitatea
de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” Bucureşti;
·
Institutul Oncologic
„Prof. Dr. I. Chiricuţă” Cluj-Napoca;
·
Centro di Riferimento Oncologico (C.R.O.) di Aviano (Institutul de Cancer
Aviano - Italia).
I. Denumire Completă
Organizaţie/Instituţie |
II. Date de contact ale
persoanei care coordonează instituţia ce recomandă medicul Nume: Ocupaţie: Judeţ: E-mail: Telefon: |
III. Persoana care participă la curs Nume: Ocupaţie: Judeţ: Telefon mobil: E-mail: |
IV. Cursul ·
Anatomie
Patologică ·
Gastroenterologie ·
Medicină de familie ·
Medicină
laborator ·
Obstetrică
Ginecologie ·
Radiologie Imagistică Medicală ·
Sănătate
Publică |
V. Opţiunea · Instructor ·
Participant |
Informaţii utile pentru participanţi
1.
Aşteptăm aplicaţiile dumneavoastră
Ř formular de înscriere (anexa 4) completat, semnat şi scanat;
Ř
scrisoare de recomandare din partea
conducătorului unităţii în care lucrează medicul
specialist, semnată şi scanată;
Ř CV format european, în limba română, semnat şi
scanat;
Ř documentele justificative (copia diplomei de
licenţă, copia diplomei de competenţă, etc)
până cel târziu 31
ianuarie 2012, ora 16:00, la următoarele adrese de e-mail:
selectie132medicispecialistiinstructori@ms.ro
selectie1200medicispecialisti@ms.ro
selectie6000medicispecialistimedicinafamilie@ms.ro
Doar candidaţii
selecţionati vor fi contactaţi.
Selecţia se
va realiza după principiul “primul venit, primul aprobat”.
2. Costurile aferente
implementării cursurilor de instruire (cazare, transport şi masă
pentru participanţi) sunt asigurate
din bugetul proiectului, după cum
urmează:
Cazare: hotel de 3 stele;
Masă: mic dejun, dejun
şi cină pentru toate zilele de instruire – 3 zile ;
Decontarea transportului dus-întors pentru participanţi se va face
astfel:
-
sau
- bilet de tren/ autobuz/ microbuz dus – întors în original însoţit de
ordin de deplasare/delegaţie completată, semnată şi
ştampilată de angajator. În
cazul în care deplasarea se face cu vagon de dormit, delegaţia va include
precizarea "Se deplasează cu vagon
de dormit.
Exemplu
de calcul pentru o distanţă de 300 km:
localitatea x-locaţie
instruire-localitatea x =
Transportul feroviar se
decontează clasa a II pentru distanţe mai mici de
3.
Locaţiile unde se vor desfăşura cursurile sunt menţionate
în tabelul următor:
-pentru cei
132 instructori la Braşov sau Sibiu;
-pentru cei
6000 medici specialitatea Medicină de familie în capitalele de judeţ;
-pentru cei
1200 medici în cele 8 regiuni;
4. Pentru buna
desfăşurare a sesiunilor de instruire recomandăm fiecărui
potenţial participant să evite situaţia de a fi însoţit de
alte persoane. În cazuri excepţionale, când acest lucru nu este posibil,
dorim să fie înţeles faptul că aceste persoane îşi
asumă riscurile ce ar putea fi generate de acest fapt, iar costurile de
cazare şi masă aferente însoţitorilor vor fi plătite
separat, de participant.
5. Motivarea
participantilor prin:
o Creditele EMC (18 credite
Educaţie Medicală Continuă/3 zile);
o
Promovarea
activităţilor de screening (activităţile 6 şi 7 din
proiect);
o pentru instructori, suma de bani aferentă
celor trei zile de predare.
6. Pentru alte detalii vă rugăm să contactaţi echipa
Ministerului Sănătăţii, la numerele de telefon indicate mai
jos:
- medic Mariana Postolache 021 3072 663 şi jurist Gabriela Bică 021 30 72
512 în intervalul orar 10:00-14:00.
ANUNŢ – 28.11.2011
In atentia
medicilor de familie si epidemiologi
Stimaţi colegi,
Vă anunţăm că s-a deschis
portalul www.epidemionet.ro
în cadrul Proiectului POSDRU, derulat de către INSP intitulat “Formareaprofesională în domeniul
epidemiologiei şi promovarea utilizării noilor tehnologii pentru personalul din
domeniul sănătăţii”, care se adresează şi
medicilor de familie.
Programul de formare profesională este
creditat de Colegiul Medicilor din România cu 60 credite de
Educaţie Medicală Continuă.
Creditarea se obţine în urma parcurgerii unui
ciclu de 12 luni.
Cursul de tehnologia informaţiei şi
comunicaţiilor are ca obiectiv îmbunătăţirea
cunoştiinţelor informatice şi acoperă utilizarea
programelor Word, PowerPoint, Excel, şi a mijloacelor moderne de
comunicare. La finalul acestui curs va fi obţinut, în urma unui examen, un
certificat de absolvire a acestui curs recunoscut în Uniunea Europeană.
Cursul de epidemiologie acoperă 3 domenii
majore, respectiv al vaccinologiei – 4 module, supravegherii şi
răspunsului în situaţii epidemice – 5 module şi 1 modul –
EPIINFO şi legislaţie. Cursul de tehnologia informaţiei şi
comunicaţiilor precum şi vaccinologia se adresează şi
medicilor de familie.
Datele exacte de desfăşurare a
cursurilor vor fi comunicate după încheierea perioadei de
înscriere.
Înscrierea se face individual până la 30
noiembrie 2011 si dupa, pana la completarea locurilor, prin completarea
formularului de înscriere şi
expedierea acestuia la adresa :
Instrucţiunile de completare şi
expediere a formularului de înscriere sunt ataşate.
Mai multe detalii despre acest proiect puteţi
găsi la adresa
ANUNŢ – 01.11.2011
ANUNŢ – 27.10.2011
COLEGIUL MEDICILOR
DOLJ
COMISIA ELECTORALĂ JUDEŢEANĂ
Anunţă membrii Colegiului Medicilor Dolj că
alegerile pentru
Consiliul Judeţean, Adunarea Generală şi
Comisia de Cenzori
pentru legislatura 2012 – 2016 se vor desfăşura în
zilele de
28-29
noiembrie 2011, orele 8-20
la sediul Colegiului Medicilor Dolj, str. Corneliu
Coposu, nr.
107, Craiova.
Turul al II-lea se va desfăşura în zilele de
8 – 9 decembrie 2011, orele 8 – 20
la sediul Colegiului Medicilor Dolj, str. Corneliu
Coposu, nr.
107, Craiova.
Depunerea candidaturilor se va face zilnic, între orele 9-14,
în zilele
lucrătoare, între 31 octombrie – 7 noiembrie 2011
inclusiv, la sediul Colegiului
Medicilor Dolj, str.
Corneliu
Coposu, nr. 107, Craiova.
Formularele de Declaraţii de candidatură se
găsesc la
Secretariatul tehnic al Comisiei electorale.
Aceste declaraţii se depun PERSONAL
Observatorii care doresc să asiste la alegeri, vor
solicita
acreditarea până în data de 23 noiembrie 2011, ora 14,
printr-o cerere adresată Comisiei Electorale.
Întreaga documentaţie privind alegerile se află pe
site-ul http://www.cmdj.ro.
Informaţii suplimentare se pot obţine între orele
9-14, la
telefon / Fax 0251-418412 sau telefon 0351-407203.
ANUNT – 17.08.2011
DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ DOLJ Compartimentul de Informare si Relatii
Publice
MINISTERUL
SĂNĂTĂŢII
Craiova, str. Tabaci, nr. 1.
Tel. : 0251-310067
Fax: 0251-310071
E-mai:rpdspdolj@yahoo.com
Site : www.dspdolj.ro
Nr.7204 /17.08.2011.
Către,
TOATE SPITALELE
TOATE CABINETELE DE
MEDICINA DE FAMILIE
Va trimitem, alaturat, adresa Fundatiei „Ana
Aslan International”, referitoare la
organizarea, in colaborare cu Colegiul Medicilor din Romania, de cursuri de
perfectionare in brainaging pentru medici si asistenti medicali si va rugam sa
informati personalul medical din unitatea dumneavastra.
Cu stima,
DIRECTOR
EXECUTIV Consilier,
DR. STELIAN VOINEA Dr Stefan Popescu
ANUNT – 07.07.2011
Pentru înregistrarea şi validarea unităţilor
şi medicilor specialişti în Registrul naţional de diabet
zaharat, vă rugăm sa completaţi formularele intocmite conform
modelelor ataşate prezentului anunt, pe care le puteti descărca de pe
această pagina şi să le transmiteţi (semnate şi
ştampilate) la fax numărul : 021.311.29.98.
Menţionăm că pentru validarea medicilor
este necesară înregistrarea prealabilă a unităţii sanitare
în cadrul căreia aceştia îşi desfăşoară
activitatea.
Modelul de CERERE
ÎNREGISTRARE UNITATE SANITARA IN REGISTRUL NAŢIONAL DE DIABET
ZAHARAT
poate fi descărcat accesând acest
link
Modelul de
ÎNREGISTRARE MEDIC SPECIALIST CA UTILIZATOR AL REGISTRULUI NAŢIONAL DE DIABET ZAHARAT
poate fi descărcat accesând acest link
CERERE ÎNREGISTRARE UNITATE SANITARA IN
REGISTRUL NAŢIONAL DE DIABET ZAHARAT
- MODEL -
Catre :
Institutul
Naţional de Sănătate Publică
In atentia
:
Centrului Naţional de Statistică şi Informatică în
Sănătate Publică
Subsemnatul
__________________________________________________ , în calitate de
__________________________________________________ , vă rog să
înregistraţi în Registrul naţional de diabet zaharat următoarea
unitate sanitara care derulează Programul naţional de diabet zaharat,
avand urmatoarele date de identificare :
Numele unitatii sanitare :
________________________________________
Tip (bifaţi):
|
Spital;
|
Cabinet
medical de specialitate in
ambulatoriu;
|
Ambulatoriu spital;
|
Altele ;
Cod Unic de Inregistrare (C.U.I.) :
_________________________________
Judeţ : _______________________________________________________
Localitate :
____________________________________________________
Adresa :
______________________________________________________
Casa de asigurari de sanatate : ___________________________________
Nr. Contract/Convenţie :
_________________________________________
Semnătura reprezentantului legal
Ştampila unitatii sanitare
CERERE ÎNREGISTRARE MEDIC SPECIALIST CA UTILIZATOR
AL
REGISTRULUI NAŢIONAL DE DIABET ZAHARAT
- MODEL -
Catre :
Institutul
Naţional de Sănătate Publică
In atentia
:
Centrului
Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate
Publică
Subsemnatul _________________________________________________
, avand in vedere prevederile art. 5, alin. (1) din Ordinul ministrului
sanatatii nr. 1014/2011 privind înfiinţarea şi funcţionarea
Registrului naţional de diabet zaharat, vă rog să mă
înregistraţi în Registrul naţional de diabet zaharat cu drepturi de
utilizator, avand urmatoarele date de identificare :
CNP:
_________________________________________________________
Grad professional :
_____________________________________________
Specialitatea/atestat de studii complementare/competenta
____________
Cod Parafă:
___________________________________________________
Judeţ:
________________________________________________________
Localitate:
____________________________________________________
Telefon servici :
________________________________________________
Telefon mobil:
_________________________________________________
E-mail :
_______________________________________________________
Unitatea sanitara :
_____________________________________________
Modalitate de contact (bifaţi) :
|
Doresc să primesc numele de
utilizator şi parola pe mail;
|
Doresc să primesc numele de utilizator
şi parola prin poştă;
|
Altă modalitate
____________________________________________
Semnătura
şi
ştampila
Semnătura
şi parafa
reprezentantului
legal
medicului
al unitatii
sanitare
Purtator de cuvant
Dr.Stefan Popescu
ANUNT - 06.06.2011
Infiintare centre de
permanenta
In conformitate cu prevederile art.12 alin(1) din Ordinul MS Nr. 697/112 din 25 mai 2011 pentru aprobarea
Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuităţii
asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă,
Directia de Sanatate Publica Dolj,cu acordul CAS Dolj si al Consiliilor locale
a stabilit urmatoarele zone in care se pot infiinta Centre de permanenta : Amarastii de Jos, Bulzesti-Fratila,
Goicea, Plenita ,Sadova (centre deja functionale), Bechet, Barca, Brabova, Celaru, Daneti/Marsani, Ghercesti, Giubega
/Galiciuica, Rast/Ghidici, Melinesti, Motatei, Poiana Mare.
Medicii de familie din aceste localitati si din localitatile limitrofe,
prin vointa liber exprimata pot infiinta centre de permanenta(Art.9.12.)
Actul de înfiinţare a centrului de permanenţă îl constituie
decizia de înfiinţare a centrului de permanenţă, emisă de
direcţia de sănătate publică.(art 13.)
Documentele în baza cărora se emite decizia de înfiinţare a
centrelor de permanenţă care
se vor depune la sediul DSP Dolj, sunt următoarele:
a) convenţia de asociere a medicilor de
familie;
b) dovada deţinerii legale a
spaţiului în care urmează să funcţioneze centrul de
permanenţă, după caz, de către consiliile locale sau
medicii de familie;
c) autorizaţia sanitară de
funcţionare a structurii sanitare în care funcţionează centrul de
permanenţă sau raportul de inspecţie sanitară solicitate de
consiliul local sau medicii de familie, după caz, prin care se
confirmă îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevăzute de
lege;
d) după caz, copii ale contractelor de
muncă sau ale contractelor de prestări de servicii pentru personalul
medical care participă la asigurarea continuităţii
asistenţei medicale primare în regim de gardă prin centrele de
permanenţă;
e) documente care să ateste
pregătirea profesională a personalului medical şi dreptul
acestuia de a profesa, în condiţiile prevăzute de actele normative în
vigoare;
f) după caz, acordul serviciului de
ambulanţă judeţean sau al municipiului Bucureşti - Ilfov
ori hotărârea consiliului local privind punerea la dispoziţia centrului
de permanenţă a autospecialelor de consultaţii la domiciliu
Purtator de cuvant
Dr.Stefan Popescu
ANUNT – 06.06.2011
Avizarea programului de lucru
al furnizorilor de servicii medicale se face dupa incheierea contractului cu
CAS.
Pentru avizare furnizorii
trebuie sa depuna la DSP formularul completat conform anexei 39B din norme
insotit de un act doveditor ca este in contract cu CAS (copie dupa contract)
HOTĂRÂRE Nr. 262 din 31 martie 2010
pentru aprobarea
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2010.
SECŢIUNEA a
3-a
Obligaţiile
şi drepturile generale ale furnizorilor de servicii medicale, precum
şi obligaţiile generale ale caselor de asigurări de
sănătate
ART. 14
i) să respecte
programul de lucru şi să îl comunice caselor de asigurări de
sănătate, cu avizul conform al direcţiei de sănătate
publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, în baza unui
formular al cărui model este prevăzut în norme, program asumat prin
contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate; avizul conform al direcţiei de
sănătate publică se depune la casa de asigurări de
sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data semnării
contractului;
Purtator de cuvant
Dr.Stefan Popescu
02.06 2011 - METODOLOGIA DE
SUPRAVEGHERE A BOLII DIAREICE ACUTE (BDA) SI A HOLEREI – 2011
I. Denumirea si incadrarea bolii
Cod CIM:
A 00 = Holera
A 00.0 – cu Vibrio cholerae, serogrup O1, biovar ElTor sau
clasis/O139
A 02 = Alte salmonelloze (cuprinde infectia sau intoxicatia alimentara cu alte
Salmonelle decat typhi si paratyphi)
A
02.0 – Enterita cu Salmonella (salmonelloze)
A 03 = Shigelloza (dizenteria bacilara)
A
03.0 – Shigelloza cu Shigella dyzenteriae (grupa A)
A
03.1 – Shigelloza cu Shigella flexneri (grupa B)
A
03.2 – Shigelloza cu Shigella boydii (grupa C)
A
03.3 – Shigelloza cu Shigella sonnei (grupa D)
A 04 = Alte infectii intestinale bacteriene
A
04.0 – Infectia enteropatogena prin Escherichia coli patogen
A
04.1 – Infectia enterotoxigena prin Escherichia coli toxigen
A
04.2 – Infectia enteroinvaziva prin Escherichia coli
A
04.3 – Infectia enterohemoragica prin Escherichia coli
A
04.5 – Enterita prin Campylobacter
A
04.6 – Enterita prin Yersinia enterocolitica
A
04.7 – Enterocolita prin Clostridium difficile
A 07 = Alte boli intestinale prin protozoare
A
07.1 – Giardiaza
A
07.2 – Cryptosporidioza
A 08 = Alte infectii virale si intestinale, precizate
A
08.0 – Enterita prin Rotavirus
A
08.3 – Alte enterite virale (pentru Norovirus)
II. Fundamentarea supravegherii
Etiologia
BDA este insuficient documentata in Romania, iar riscul de import al cazurilor
de holera continua sa existe.Conditiile geo-climatice din zona Deltei Dunarii
si cea a litoralului Marii Negre sunt favorabile dezvoltarii vibrionului
holeric.
REFERINTE LEGISLATIVE:
LEGISLATIA EUROPEANA:
Decizia Comisiei Europene 2119/98/EC, modificata prin Decizia
Comisiei Europene 2007/875/CE, stabileste necesitatea constituirii unei
retele europene de supraveghere a bolilor transmisibile;
Decizia Comisiei Europene 2000/96/EC, modificata prin Decizia
Comisiei Europene 2007/875/CE, contine lista bolilor transmisibile care
prezinta obligativitatea supravegherii si raportarii
Decizia Comisiei Europene 2000/57/EC, inlocuita prin Decizia
Comisiei Europene din 28/IV/2008, privind evenimentele care trebuie
raportate in sistemul de alerta precoce si raspuns rapid, pentru prevenirea si
controlul bolilor transmisibile.
LEGISLATIA ROMANA IN VIGOARE:
HG nr. 589/2007 privind stabilirea metodologiei de raportare si de
colectare a datelor pentru supravegherea bolilor transmisibile;
Ordinul MSP nr. 1466/2008 pentru aprobarea circuitului informational al
fisei unice de raportare a bolilor transmisibile
Ordinul MS nr. 883/2005 privind aprobarea Metodologiei de alerta precoce si
raspuns rapid in domeniul bolilor transmisibile;
Ordinul MS nr. 860/2004 privind aprobarea Listei bolilor transmisibile
prioritare in Romania prevede ca holera si boala diareica acuta sunt boli
transmisibile prioritare, supravegheate pe baza unei metodologii de
supraveghere;
Ordinul MS nr. 588/2000 privind stabilirea unor categorii de boli pentru
care raportarea testarilor de laborator este obligatorie prevede ca toate laboratoarele
medicale, indiferent de sistemul din care fac parte, vor raporta semestrial,
incepand cu 01.08.2000, la INCDMI Cantacuzino, numarul microorganismelor
izolate si identificate, precum si rezultatele antibiogramelor efectuate
Ordinul MSP nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare
a programelor nationale de sanatate in anul 2008 prevede realizarea indicatorului
de rezultat – anual: indicele de confirmare in laborator al bolilor
transmisibile – minimum 50% (nr. cazuri confirmate in laborator/nr. cazuri
boala transmisibila raportate)
III. Scop:
-
evaluarea potentialului epidemiologic al bolii diareice acute in Romania si a
profilului microbiologic al acesteia
IV. Obiective:
- monitorizarea incidentei bolii diareice acute in
vederea depistarii in timp util a focarelor/epidemiilor de BDA
- identificarea etiologiei in vederea analizarii
pe tipuri gnosologice a sindromului diareic si cunoasterea rezistentei la
antibiotice a celor bacterieni
- determinarea eficientei masurilor de control
aplicat
- depistarea rapida a cazurilor sporadice suspecte de holera in Romania.
V. Definitie de caz:
V.1. Boala diareica acuta
Criterii clinice:
Diaree acuta: Orice persoana care prezinta cel putin trei scaune moi in ultimele 24 de
ore, cu sau fara deshidratare.
Diaree acuta cu sange: Diaree acuta cu sange vizibil.
Criterii de laborator:
-
identificarea agentului etiologic al BDA (bacterian, viral)
Criterii epidemiologice:
Cel
putin unul din urmatoarele trei link-uri epidemiologice:
- expunere la o sursa comuna
- transmitere interumana
-
expunere la elemente contaminate din mediu
3
Clasificarea cazurilor:
A. Caz posibil:
Orice
persoana care intruneste criteriile clinice.
B. Caz probabil:
Orice
persoana care intruneste criteriile clinice si un link epidemiologic.
C. Caz confirmat:
Orice
persoana care intruneste criteriile clinice si de laborator.
V. 2. Holera
Criterii clinice:
Orice
persoana care prezinta:
- diaree apoasa acuta
- varsaturi
- crampe musculare
- hipotermie
- deshidratare
-
colaps
Criterii de laborator:
-
izolarea Vibrio cholerae dintr-o proba biologica
si
-
detectia antigenului O1 sau O139 in izolat
si
-
detectia enterotoxinei holerice sau detectia genei enterotoxinei holerice in
izolat
Criterii epidemiologice:
Cel
putin unul din urmatoarele patru link-uri epidemiologice:
- expunere la o sursa comuna
- transmitere interumana
- expunere la alimente/apa de baut contaminate
- expunere
la elemente de mediu contaminate
Clasificarea cazurilor:
A. Caz posibil:
NA (nu se aplica).
B. Caz probabil:
Orice
persoana care intruneste criteriile clinice si un link epidemiologic.
C. Caz confirmat:
Orice
persoana care intruneste criteriile clinice si de laborator.
VI. Tipuri de supraveghere:
Supravegherea
epidemiologica a bolii diareice acute (BDA) si a holerei, cu notificare si
raportare in baza HG nr. 589/2007, este pasiva si se desfasoara
la nivelul TUTUROR Directiilor de Sanatate Publica Judetene (DSPJ) si a
municipiului Bucuresti, iar la nivelul DSPJ Braila, Constanta, Galati si
Tulcea, toate cazurile de BDA raportate vor fi investigate OBLIGATORIU cu
laboratorul si pentru vibrionul holeric (sentinela).
Criteriile de selectie a judetelor Braila, Constanta, Galati si Tulcea pentru
supravegherea circulatiei vibrionului holeric au fost:
-
mediu propice dezvoltarii vibrionului holeric judetele Braila, Galati si Tulcea
(riverane Dunarii si loc de varsare a fluviului)
si
-
zona maritima importanta cu risc de import al holerei, judetul Constanta
4
VII. Perioada supravegherii:
Supravegherea
epidemiologica a cazurilor se desfasoara in perioada iunie-noiembrie a fiecarui
an.
Prima zi de raportare este 7 iunie 2011, pentru saptamana 30 mai - 5
iunie 2011.
In
cazul in care nu se transmit noi instructiuni, supravegherea BDA se va incheia
in luna noiembrie, ultima raportare fiind in data de 1 noiembrie
2011, pentru saptamana 24 - 30 octombrie 2011.
VIII. Culegerea, validarea datelor si circuitul informational:
1. Spitalul/sectia de boli infectioase, respectiv unitati sanitare altele
decat cele cu profil de boli infectioase:
**
raporteaza catre DSPJ, in fiecare zi de luni, pentru saptamana
precedenta:
- numarul de cazuri internate cu diagnosticul
de BDA
- numarul de cazuri externate cu diagnosticul
etiologic precizat (conform CIM)
- numarul de cazuri externate cu diagnosticul
de BDA cu agent etiologic neprecizat
- numarul cazurilor externate cu infirmarea BDA
pe
urmatoarele grupe de varsta: sub 1 an, 1-4 ani, 5-9 ani, 10-14 ani, 15-64 ani
si 65 de ani si peste, precum si,
-
numarul de decese prin BDA inregistrate la copilul sub 1 an.
Prelevarea
probelor biologice se va face inainte de administrarea de antibiotic, iar
pastrarea si transportul probelor pentru diagnosticul de laborator, precum si a
celor pozitive pentru confirmare, de la sectia/spitalul de boli infectioase,
respectiv unitati sanitare altele decat cele cu profil de boli infectioase, la
laboratorul de microbiologie al DSPJ se vor face conform protocoalelor de
recoltare, pastrare si transport probe biologice din anexele 4, 5 si 6.
2. Laboratoarele de analize medicale (cu exceptia laboratorului DSPJ)
din judet:
**
raporteaza catre DSPJ, in fiecare zi de luni, numarul de examene
coprobacteriogice efectuate in saptamana precedenta si etiologiile
identificate, in saptamana precedenta
**
trimit la laboratorul de microbiologie al DSPJ, pentru identificarea agentului
etiologic, toate tulpinile neidentificate.
Pastrarea
si transportul tulpinilor izolate la laboratorul de microbiologie al DSPJ, se
va face conform protocoalelor din anexele 4, 5 si 6.
NOTA: In judetele Braila, Constanta, Galati si Tulcea, la toate cazurile
raportate, internate sau nu, cu diagnosticul de BDA, probele prelevate pentru
stabilirea etiologiei vor fi testate OBLIGATORIU si pentru vibrionul holeric.
3. Medicii de familie din judetele Braila, Constanta, Galati si Tulcea:
**
raporteaza catre DSPJ, in fiecare zi de luni, pentru saptamana
precedenta:
-
cazurile diagnosticate cu BDA in saptamana precedenta, pe urmatoarele grupe de
varsta: sub 1 an, 1-4 ani, 5-9 ani, 10-14 ani, 15-64 ani si 65 de ani si peste,
precum
si,
-
numarul de decese prin BDA inregistrate la copilul sub 1 an.
Prelevarea
probelor biologice la cabinetul de medicina de familie sau la laboratorul de
microbiologie al DSPJ se va face inainte de administrarea de antibiotic,
pastrarea si transportul probelor pentru diagnosticul de laborator la
laboratorul de microbiologie al DSPJ se vor face conform protocoalelor din
anexele 4, 5 si 6.
In
cazul emiterii unui diagnostic de suspiciune de holera:
**
toti furnizorii de servicii medicale: 5
- raporteaza catre DSPJ, in baza HG
nr. 589/2007, cazul suspect/confirmat de holera, imediat dupa depistare, initial
telefonic, apoi pe Fisa unica de raportare caz de boala transmisibila,
in 5 zile de la data depistarii/confirmarii.
Pentru
usurinta supravegherii epidemiologice, definitia cazului suspect de
holera este urmatoarea: “bolnav care prezinta diaree apoasa acuta,
varsaturi, crampe musculare, hipotermie, colaps, deshidratare”.
Suspiciunea
de holera poate fi emisa de orice medic, pe baza definitiei de caz.
Responsabilitatea
completarii fisei revine initial medicului curant si este definitivata de catre
medicul epidemiolog din DSPJ;
-
directioneaza pentru internare la sectia/spitalul de boli infectioase, orice suspiciune
de holera
**
DSPJ si a municipiului Bucuresti, va notifica in prima ora de la depistare,
telefonic, cazul suspect de holera atat la CRSP, cat si la CNSCBT, si vor
incepe investigarea cazului
**
confirmarea cazului suspect de holera se bazeaza pe diagnosticul bacteriologic
stabilit de catre INCDMI Cantacuzino.
NOTA: diagnosticul bacteriologic de holera se face ierarhizat.
* TOATE tulpinile suspecte pe mediu de cultura BSA, aglutinabile cu ser de
grup O1 si oxidazo-pozitive vor fi trimise la INCDMI Cantacuzino
* de asemenea, se vor trimite la INCDMI Cantacuzino toate tulpinile
suspecte pe mediu de cultura BSA, oxidazo-pozitive, neaglutinabile cu ser O1,
izolate de la bolnavii cu BDA
Probele
biologice vor fi prelevate inainte de administrarea de antibiotic si vor fi
pastrate si transportate de la sectia/spitalul de boli infectioase la
laboratorul DSPJ, iar cele pozitive la INCDMI Cantacuzino, insotite de Formularul
de trimitere a tulpinii din anexa 1, conform protocoalelor de recoltare,
pastrare si transport din anexele 4, 5 si 6.
4. Directiile de Sanatate Publica Judetene si a municipiului Bucuresti,
**
raporteaza la sectiile de epidemiologie a bolilor transmisibile din cadrul
Centrelor Regionale de Sanatate Publica (CRSP) si la CNSCBT, in fiecare zi de marti,
datele din saptamana precedenta raportarii (luni-duminica):
- numarul de cazuri internate cu diagnosticul
de BDA
- numarul de cazuri externate cu diagnosticul
etiologic precizat (conform CIM)
- numarul de cazuri externate cu diagnosticul
de BDA cu agent etiologic neprecizat
- numarul cazurilor externate cu infirmarea BDA
pe
macheta furnizata, pe grupe de varsta (sub 1 an, 1-4 ani, 5-9 ani, 10-14 ani,
15-64 ani si peste 65 de ani, precum si
-
numarul de decese prin BDA inregistrate la copilul sub 1 an.
Judetele Braila, Constanta, Galati si Tulcea vor raporta si numarul total de
cazuri diagnosticate cu boala diareica acuta.
**
vor urmari si vor notifica prezenta sau absenta sindromului hemolitic uremic
(SHU) saptamanal, in fiecare zi de marti, prin e-mail la CNSCBT
si CRSP, odata cu raportarea numerica - inclusiv raportare „zero”.
Tulpinile
izolate vor fi obligatoriu trimise pentru confirmare serologica si moleculara
la INCDMI Cantacuzino
**
toate DSPJ si a municipiului Bucuresti, vor raporta, saptamanal, catre
sectiile de epidemiologie din cadrul CRSP regionale, rezultatele testelor
microbiologice efectuate in cadrul laboratorului propriu si in cadrul
celorlalte laboaratoare de analize medicale din judet, conform anexelor 2 si 3.
**
vor trimite o parte din tulpinile izolate si tulpinile care nu au putut fi
identificate in laboratorele proprii, de la cazurile de BDA, la laboratoarele
de microbiologie ale sectiei de epidemiologie a bolilor transmisibile din
cadrul CRSP regional (respectiv, INCDMI Cantacuzino pentru teritoriul arondat
CRSP Bucuresti), pentru diagnostic, confirmare si teste 6
suplimentare, inclusiv de
evaluare a rezistentei la antibiotice, impreuna cu fisa de trimitere a tulpinii
din anexa 1.
In
situatiile de focare de BDA in care etiologia ramane neprecizata, daca
datele clinice si epidemiologice aduc argumente, se vor face investigatii
pentru etiologii virale, inclusiv Rotavirus si Norovirus. Se vor
trimite probe biologice la INCDMI Cantacuzino pentru diagnostic si genotipare.
De
asemenea, vor fi avute in atentie Giardia si Cryptosporidium.
NOTA:
** pentru toate cazurile de BDA la copii cu varste sub
5 ani, internate, se va face investigarea etiologica si pentru E.
coli enterohemoragice (EHEC, STEC, VTEC).
** in cazul coproculturilor in care peste 80% din germenii
bacterieni dezvoltati apartin genului Escherichia, in lipsa unui
agent etiologic bacterian cu patogenitate intestinala recunoscuta,
10 colonii/proba biologica, se trimit la INCDMI Cantacuzino pentru confirmare
serologica si moleculara a patotipurilor diareigene (EPEC,
EHEC/VTEC, EIEC, ETEC, DAEC si EAEC)
** toate tulpinile de Campylobacter identificate in laboratoarele de
microbiologie ale DSPJ/CRSP vor fi trimise pentru confirmarea diagnosticului
la INCDMI Cantacuzino
** toate tulpinile de Salmonella identificate in laboratoarele de
microbiologie ale DSPJ/CRSP vor fi trimise pentru serotipare la INCDMI
Cantacuzino.
5. Centrele Regionale de Sanatate Publica
**
vor raporta la CNSCBT (cnscbt@insp.gov.ro), in fiecare zi de miercuri,
prin e-mail, in formatul electronic furnizat, datele primite de la DSPJ
arondate, impreună cu analiza si interpretarea acestora
**
au responsabilitatea de a comunica DSPJ arondate rezultatele pentru probele
lucrate la nivelul laboratorului propriu, iar la CNSCBT activitatea
laboratoarelor de microbiologie va fi raportata utilizand tabelul din anexa 3
**
vor trimite la CNEMM - INCDMI Cantacuzino:
- tulpinile care nu au putut fi identificate si
tulpinile pentru care nu s-a putut face caracterizarea de serogrup si serotip
-
10% din agentii etiologici izolati in laboratorul propriu (in cazul paucitatii
de izolare se trimit toate tulpinile izolate) in vederea controlului extern de
calitate
6. Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile
**
va transmite la Directia de Sanatate Publica si Control in Sanatate Publica din
Ministerul Sanatatii (DSPCSP-MS) datele saptamanale, in fiecare zi de joi,
cat si situatiile epidemiologice deosebite depistate in cadrul sistemului de
alerta precoce si raspuns rapid (caz suspect sau confirmat de holera, focare de
BDA de colectivitate cu risc crescut pentru sanatatea publica), in ziua
raportarii.
7. INCDMI Cantacuzino
**
va comunica la CNSCBT:
-
numarul de tulpini primite, institutia care le trimite, scopul trimiterii
(diagnostic, confirmare, serotipare): saptamanal, in fiecare zi de miercuri
-
rezultatele de confirmare si rezistenta la antibiotice a tulpinilor trimise de
laboratoarele DSP/CRSP, in forma electronica de date furnizata: lunar, pana
in data de
In
conformitate cu Ordinul MS nr. 883/2005, privind aprobarea Metodologiei
de alerta precoce si raspuns rapid in domeniul bolilor transmisibile: 7
** Directiile de Sanatate
Publica Judetene si a municipiului Bucuresti,
vor
raporta imediat, telefonic, la sectiile de epidemiologie a bolilor
transmisibile din CRSP regionale orice situatie epidemiologica speciala
depistata in cadrul sistemului de supraveghere (caz suspect sau confirmat de
holera, focare de BDA etc.) si vor trimite Raportul preliminar de alerta
epidemiologica, in cazul depasirii pragului de alerta.
**
Centrele Regionale de Sanatate Publica - sectiile de epidemiologie,
vor
comunica, imediat, la CNSCBT datele referitoare la situatiile epidemiologice
speciale raportate de DSPJ arondate si vor trimite Raportul preliminar de
alerta epidemiologica, in cazul depasirii pragului de alerta in unul sau
mai multe dintre judete.
**
Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile,
1.
va transmite la DSPCSP-MS, situatiile epidemiologice deosebite depistate in
cadrul sistemului de alerta precoce si raspuns rapid (caz suspect sau confirmat
de holera, focare de BDA de colectivitate cu risc crescut pentru sanatatea
publica), in ziua raportarii
-
raporteaza la ECDC holera, boala aflata sub incidenta Deciziei
Comisiei Europene 2119/98/EC din 24.09.1998, modificata prin Decizia
Comisiei Europene 2007/875/CE
-
informeaza, cu privire la cazul de holera, Biroul RSI si
Informare Toxicologica din cadrul Institutului National de Sanatate Publica (BRSIIT-INSP)
si DSPCSP-MS
IX. Analiza datelor:
a) la nivel local:
- rata de incidenta lunara si estivala a BDA, pe
grupe de varsta si medii
- rata fatalitate lunara si estivala specifica la
grupa de varsta 0-1 an
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul cazurilor raportate (cu agent etiologic precizat sau
neprecizat)
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul celor identificate
-
profilul rezistentei la antibiotice a tulpinilor izolate – lunar si estival
b) la nivel regional:
- rata de incidenta lunara si estivala a BDA, pe
grupe de varsta si medii, in judetele arondate
- rata fatalitate lunara si estivala specifica la
grupa de varsta 0-1 an, in judetele arondate
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul cazurilor raportate, in judetele arondate
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul celor identificate, in judetele arondate
-
profilul rezistentei la antibiotice a tulpinilor izolate – lunar si estival, in
judetele arondate.
c) la nivel national:
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul cazurilor raportate, in judetele arondate
- rata de incidenta lunara si estivala a BDA, pe
grupe de varsta si medii, in judetele Romaniei
- rata fatalitate lunara si estivala la grupa de varsta
0-1 an, in judetele Romaniei
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul cazurilor de BDA raportate, in judetele Romaniei
- ponderea lunara si estivala a diferitelor
etiologii din totalul celor identificate, in judetele Romaniei
-
profilul rezistentei la antibiotice a tulpinilor izolate - lunar si estival, in
judetele Romaniei.
8
X. Indicatori de evaluare a
sistemului de supraveghere:
- cresterea cu 10% a cazurilor de BDA cu etiologie identificata, comparativ cu anul
precedent
XI. Feed-back informational:
**
de la DSPJ, la cabinetele medicilor de familie si catre
spitalele/sectiile de boli infectioase si pediatrie = rezultatul analizei
epidemiologice efectuate la nivel local, in format electronic - lunar;
**
de la CRSP regional, la DSPJ arondate = rezultatul analizei
epidemiologice efectuate la nivel regional, in format electronic - lunar;
**
de la CNSCBT,
-
la CRSP regionale si toate DSPJ = rezultatul analizei epidemiologice efectuate
la nivel national, in format electronic - lunar;
-
catre INCDMI Cantacuzino = evolutia estivala a BDA (perioada iunie-noiembrie) -
la sfarsitul perioadei de supraveghere.
XII. Atitudinea fata de cazuri si contacti:
A. Boala diareica acuta (BDA):
**
toate cazurile de BDA depistate se evalueaza din punct de vedere al
deshidratarii
- cazurile de BDA cu deshidratare medie sau grava
se interneaza
-
investigarea etiologica a cazurilor de BDA internate este obligatorie pentru
unitatea sanitara cu paturi
**
contactii cazurilor de BDA se supravegheaza clinic la domiciliu/in
colectivitate
**
lucratorii din sectoarele de risc, cu diagnosticul de BDA, se scot temporar din
productie si vor fi reprimiti la locul de munca conform legislatiei in vigoare
B. Holera:
** contactii cazurilor de holera confirmate bacteriologic se izoleaza
obligatoriu in spitalul/sectia de boli infectioase
**
purtatorii de Vibrion Cholerae O1 si O139 se supun tratamentului
antibacterian in spitalul/sectia de boli infectioase
** externarea bolnavilor de holera, a contactilor acestora si a
purtatorilor se face conform normelor
** reprimirea la fostele locuri de munca a lucratorilor in sectoarele cu
risc se face conform legislatiei in vigoare 9
ANEXA 1
DSPJ/CRSP __________________
FORMULARUL DE TRIMITERE A TULPINII
Cod
caz*: _______________ Sex: masculin feminin
Domiciliu:
________________________________________________________
Data
nasterii: (zz/ll/aaaa) ___/___/_____ Varsta (luni/ani impliniti): ________
Data
debutului bolii: ___/___/_____
Data
recoltarii probei: ___/___/_____
Data
expedierii tulpinii: ___/___/_____
Tipul
tulpinii: ______________________________
Tulpina
izolata din: materii fecale lichid de varsatura
sange
altele (specificati): ____________
Diagnostic
clinic: gastroenterocolita
BDA
TIA
altul
(specificati) ____________________________
Investigarea
starii de portaj :
investigatie
epidemiologica (contacti)
control
la angajare/periodic
A
primit antibiotic? DA NU
Daca DA, tipul si durata administrarii _______________________________________
*Cod
caz = codul de caz din Registrul Unic
Completat
de: ____________________
Telefon:
____________________ Data: ___/___/_____ 10
ANEXA 2
Laboratorul ___________________________
Saptamana _______________________________
FORMULAR DE RAPORTARE NUMERICA SAPTAMANALA
A EXAMENELOR
COPROBACTERIOLOGICE
EFECTUATE IN
LABORATORUL DE ANALIZE MEDICALE DIN JUDET
SI A ETIOLOGIILOR IDENTIFICATE Nr. total coproculturi efectuate/ categorie persoane |
Nr.coproculturi pozitive
pentru: |
Nr. copro-culturi negative |
|||||||||||
Salmonella |
Shigella |
E.coli O157 |
Alte patotipuri de E. coli |
Yersinia |
Vibrion holeric |
Campylo- bacter |
Rotavirus |
Giardia |
Crypto sporidium |
Altele (precizati)
|
|
||
Cazuri |
|||||||||||||
Contacti |
|||||||||||||
Sanatosi |
|||||||||||||
Total |
|||||||||||||
ADRESA DSP DOLJ, nr.
4248/16.05.2011
Catre
CABINETELE de Medicina de familie
Avand vedere Ordinul Comun al
MIRA, MSP, MMDD şi MMFES, nr. 247/1235/631/1130/2007 si ord.MSP
nr.1168/23.06.2008 (publicate pe site-ul DSP.Dolj), va rugam ca pana la data de
1 iunie 2011 sa va actualizati datele privind persoanele expuse la risc de agravare
a starii de sanatate datorata influentei temperaturilor extreme :
o
Lista bolnavilor cronici (se va indica afectiunea)
o
Lista gravidelor cu risc (se va indica afectiunea)
o
Lista persoane dependente fizic (se va indica afectiunea)
o
Lista varstnici cu nevoi speciale (se va indica afectiunea)
o
Lista copii cu afectiuni ce necesita monitorizare permanenta (se va indica
afectiunea)
In situatia declararii caniculei, aceste date vor fi puse
la dispozitia administratiei locale pentru luarea de masuri sociale.
Pe site-ul DSP Dolj, www.dspdolj.ro
, la rubrica Canicula sunt publicate atributiile specifice cabinetelor de
medicina de familie in caz de canicula, in anexa 1 la Ord.MSP
nr.1168/23.06.2008, precum si Fisa de raportare
a cazului de deces datorat caniculei(anexa 2B) care va fi completata si
transmisa la DSP Dolj in 24 de ore de la declararea decesului
DIRECTOR EXECUTIV,
CONSILIER,
DR. STELIAN VOINEA DR. STEFAN
POPESCU
ADRESA MS – 30.03.2011
ADRESĂ M.S. - 22.03.2011
ADRESĂ M.S. - 11.03.2011
ADRESĂ M.S. - 11.03.2011
ANUNŢ 07.02.2011
DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ DOLJ
Nr. 211 / 07.02.2011
MINISTERUL SANATATII
DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE
SI CERTIFICARE
Va transmitem mai jos situatia
localitatilor din judetul Dolj in care s-ar mai putea infiinta cabinete de
medicina de familie .
Mentionam ca, in toate localitatile din judetul
Dolj functioneaza cel putin un cabinet de medicina de familie ,cu exceptia comunei Catane, infiintata in
anul 2008 prin desprinderea din comuna Negoi, unde nu exista conditii de
functionare si autorizare a unui CMI , medicul titular al comunei functionand
intr-un cabinet aflat pe teritoriul comunei Negoi, la 2Km de centrul civic al
comunei Catane.
Numarul
cabinetelor din fiecare localitate a fost stabilit de Comisia Paritara
constituita conform prevederilor HG nr. 262/2010 si autoritatile locale au fost
consultate cu privire la oportunitatea infiintarii de noi cabinete si la
existenta unor spatii corespunzatoare si autorizabile.
Cu stimă,
DIRECTOR EXECUTIV, Comp. Control Asist.
Med. Primară
Dr.
VOINEA STELIAN
Dr. Şelea Elena
LOCALITATI IN CARE S-AR MAI PUTEA
INFIINTA CABINETE DE MEDICINA DE
FAMILIE
Nr. Crt. |
Localitatea |
Populaţia |
Nr. existent de cabinete |
Nr. medici stabilit de Comisia Paritară |
Nr. cabinete care ar mai putea fi infiintate |
Observatii |
1 |
BĂILEŞTI |
19.591 |
8 |
11 |
3 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
2 |
FILIAŞI |
18.706 |
9 |
10 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
3 |
ARGETOAIA |
4.617 |
2 |
3 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
4 |
CATANE |
2.023 |
0* |
1 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
5 |
CETATE |
5.508 |
2 |
3 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi autoritatea
locală nu consideră oportună infiintarea de noi cabinete |
6 |
MOŢĂŢEI |
7.509 |
3 |
4 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
7 |
ORODEL |
2.933 |
1 |
2 |
1 |
Există
spaţiu corespunzător şi autorizabil pus la dispozitie de
autorităţile locale, care
ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de noi cabinete |
8 |
SADOVA |
8.502 |
4 |
5 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
9 |
VALEA STANCIULUI |
5.696 |
2 |
3 |
1 |
Nu există
spaţiu corespunzător şi autorizabil şi
autorităţile locale nu ne-au confirmat oportunitatea infiintarii de
noi cabinete |
* In comuna Catane, judeţul Dolj, infiintata
in anul 2008 prin desprinderea din comuna Negoi, nu exista conditii de
functionare si autorizare a unui CMI , medicul titular al comunei functionand
intr-un cabinet aflat pe teritoriul comunei Negoi, la 2Km de centrul civic al
comunei Catane.